Łąka w maju

Opublikowano w Żabki

 

Tematyka tygodnia:

1. Mieszkańcy łąki

2. Biedroneczki

3.Co dzieje się na łące?

4.Kwiaty majowej łąki

 

5. Jak tu pięknie i wesoło.

Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”( zał)

 

Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie opowiadania, rodzic zadaje pytania:

– Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
– Wymień zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
– Jakie zwierzęta kopią kopce na łące?
– Gdzie mieszkają myszy polne?
– O czym był wiersz, który dzieci nauczyły się po powrocie do przedszkola? 

Posłuchajcie zagadek

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

Nauka wiersza: „Motylek”
Usiadł w maju na kwiatku motylek.
Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek.
Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek.
Ach, nabroił ten motyl gagatek!
Teraz fruwa i leczy rabatki.
I udaje, że skrzydła to płatki.
Chciała zerwać kwiatuszek Agatka.
Teraz wącha motylka nie kwiatka!

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy łąki”

Dziecko biega, naśladując podany przez rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz; skowronek – fiu, fiu.

Oglądanie filmu edukacyjnego „Łąka” .

https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI&t=21s

Zachęcamy dla chętnych  do zrobienia „Zielnika” z pospolitych kwiatów łąkowych np. koniczyny, stokrotki, mniszka, bratka, fiołka, zebranych podczas spacerów, a następnie oglądanie tych roślin, słuchanie informacji i ciekawostek czytanych przez rodzica. Dziecko razem z rodzicem przykleja rośliny na kartkach, rodzic podpisuje. Zielnikiem będzie można pochwalić się na naszej stronie grupowej. 

Słuchanie piosenki  „W zieleni łąka majowa”(sł. F.Leszczyńska, muz. Z. Holska – Albekier), rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.

https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg

 Zabawa ruchowa „Biedronka lata nad łąką

Zabawa językowa „Łąka”

Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby, części) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo – tyl, bied – ron – ka, chab – ry itp.). Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw. Można również zabawić się w odwrotny sposób – rodzic wypowiada pełną nazwę, a dziecko dzieli na sylaby i przelicza je.

Bajka ,,Wędrówki Skrzata Borówki ''- odc. 3 - Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 Wspólne wykonanie pracy plastycznej „Tęcza nad łąką”

Zachęcamy do wykonania wybranej pracy plastycznej. Pomysły można zaczerpnąć ze strony:

 

https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html

Miłej zabawy.