Łąka w maju
Tematyka tygodnia:
1. Mieszkańcy łąki
2. Biedroneczki
3.Co dzieje się na łące?
4.Kwiaty majowej łąki
5. Jak tu pięknie i wesoło.
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”( zał)
https://skrzaty.net.pl/index.php/2016-10-14-07-12-49/zabki/1336-laka-w-maju#sigFreeId64ca55108d
Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie opowiadania, rodzic zadaje pytania:
– Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
– Wymień zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
– Jakie zwierzęta kopią kopce na łące?
– Gdzie mieszkają myszy polne?
– O czym był wiersz, który dzieci nauczyły się po powrocie do przedszkola?
Posłuchajcie zagadek
https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg
Nauka wiersza: „Motylek”
Usiadł w maju na kwiatku motylek.
Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek.
Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek.
Ach, nabroił ten motyl gagatek!
Teraz fruwa i leczy rabatki.
I udaje, że skrzydła to płatki.
Chciała zerwać kwiatuszek Agatka.
Teraz wącha motylka nie kwiatka!
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy łąki”
Dziecko biega, naśladując podany przez rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz; skowronek – fiu, fiu.
Oglądanie filmu edukacyjnego „Łąka” .
https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI&t=21s
Zachęcamy dla chętnych do zrobienia „Zielnika” z pospolitych kwiatów łąkowych np. koniczyny, stokrotki, mniszka, bratka, fiołka, zebranych podczas spacerów, a następnie oglądanie tych roślin, słuchanie informacji i ciekawostek czytanych przez rodzica. Dziecko razem z rodzicem przykleja rośliny na kartkach, rodzic podpisuje. Zielnikiem będzie można pochwalić się na naszej stronie grupowej.
Słuchanie piosenki „W zieleni łąka majowa”(sł. F.Leszczyńska, muz. Z. Holska – Albekier), rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.
https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg
Zabawa ruchowa „Biedronka lata nad łąką
Zabawa językowa „Łąka”
Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby, części) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo – tyl, bied – ron – ka, chab – ry itp.). Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw. Można również zabawić się w odwrotny sposób – rodzic wypowiada pełną nazwę, a dziecko dzieli na sylaby i przelicza je.
Bajka ,,Wędrówki Skrzata Borówki ''- odc. 3 - Łąka
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Wspólne wykonanie pracy plastycznej „Tęcza nad łąką”
Zachęcamy do wykonania wybranej pracy plastycznej. Pomysły można zaczerpnąć ze strony:
https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html
Miłej zabawy.