Parkowe Zuchy

Wychowawca grupy:

mgr Monika Wendel

Nauczyciel współpracujący:

mgr Iwona Oleksy

 

 Cześć! To my - „Parkowe Zuchy”!

Jesteśmy grupą 3-latków. Pierwsze dni  w przedszkolu są dla nas trudne i pełne obaw ale też radości, gdyż poznajemy nowe koleżanki i kolegów. Prawdziwe z nas „Zuchy” gdyż cechuje nas odwaga, zaradność i energiczność, a także pozytywne nastawienie do świata. Do naszej grupy należy 21 Zuchów: 7 dziewczynek i 14 chłopców. Nowa przygoda w przedszkolu to czas spędzony na zabawie, spacerach, tańcach, śpiewaniu, malowaniu, wyklejaniu z ciastoliny. Uwielbiamy zabawy balonem i dmuchanie baniek mydlanych, chętnie bawimy się w kącikach tematycznych: kąciku samochodów, klocków, lalek. Bardzo lubimy zabawy z chustą animacyjną, tańce z gumą sensoryczną, pokonywanie tunelu, czytanie książeczek, układanie puzzli. Poznajemy zasady przedszkolaka, dzięki czemu czujemy się w przedszkolu bezpiecznie. Uczymy się poprzez zabawę, tym samym rozwijamy swoją wyobraźnię, kreatywność, inicjatywę a także samodzielność nie tylko przy ubieraniu się czy spożywaniu posiłków ale także w podejmowaniu decyzji i radzeniu sobie z trudnościami. Czas spędzony w przedszkolu wpływa na nasz rozwój społeczny, intelektualny, emocjonalny, językowy oraz ruchowy.

 

Naszą dewizę obrazują słowa piosenki: „Idzie Zuch” (B. Abramowicz, J. Naja):

Przygotował zuch dwie ręce
Tylko dwie bo nie ma więcej
Ręka lewa ręka prawa
To dla zucha jest zabawa

 

Idzie zuch wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje

Zuchy w kosmosie

Opublikowano w Parkowe Zuchy

 

Tematyka kosmosu mimo, że odległa, często pojawia się w literaturze dziecięcej. Na podstawie opowiadania M. Głowińskiej pt. „Kicia Kocia. W kosmosie” Zuchy dowiedziały się, gdzie znajduje się kosmos, kto to jest kosmonauta, kosmita, jak wygląda statek kosmiczny, a także czy istnieje życie w galaktyce. Poznały również planety w Układzie Słonecznym. Prace plastyczne to kosmita z figur geometrycznych oraz statek kosmiczny wyklejany ciastoliną. Najmłodsi mogli spróbować swoich sił „puszczając w górę” zabawkowe świecące ufo. Zuchy poznały piosenkę: „Trzej kosmici”. Dopełnieniem wiedzy o kosmosie była wizyta w „Planetarium”.

Muzycznie u Zuchów

Opublikowano w Parkowe Zuchy

Muzyka jest nam nieobca od najmłodszych lat, już niemowlęta wyciszają się przy melodii ulubionej kołysanki śpiewanej przez mamę. Przedszkolaki poznały instrumenty muzyczne: marakasy, trójkąt, bębenek, tamburyn, kołatki, cymbałki, pałeczki i mogły je zobaczyć, a także pokolorować obrazki przedstawiające dane instrumenty. Ponadto Zuchy wykonały własne grzechotki wypełniając pojemnik po jogurcie fasolą i ryżem oraz ozdabiając go kolorowymi piankowymi naklejkami. Uwieńczeniem zajęć był „koncert” do fragmentu utworu kompozytora muzyki poważnej.

Teatrzyk: "W cieniu łopianowego liścia"

Opublikowano w Parkowe Zuchy

 

 

20.02.2023 r. „Parkowe Zuchy” obejrzały przedstawienie teatralne pt. „W cieniu łopianowego liścia”. Przedszkolaki dowiedziały się, co to jest ekologia, jak należy dbać o rośliny i zwierzęta zamieszkujące las, a także nauczyły się segregować śmieci. Nie zabrakło informacji o bezpiecznym zachowaniu na drodze i podczas przechodzenia przez jezdnię.

Pierwsze spotkanie z robotami

Opublikowano w Parkowe Zuchy

 

Pierwsze zajęcia z robotyki odbyły się 21.02.2023 r. Dzieci poznały roboty – Photony. Najpierw przywitały się z robotami i nadały im imię, a następnie odgadywały odgłosy, jakie wydają roboty i zmieniały ich kolor. Nauczyły się także kierować robotami, by mogły przemierzać trasę po specjalnej macie do kodowania. Zabawy było co niemiara. Zuchom bardzo spodobały się zajęcia z robotyki i z zainteresowaniem bawili się w „kodowanie”.

Światowy Dzień Kota

Opublikowano w Parkowe Zuchy

Światowy Dzień Kota jest obchodzony 17 lutego. Przedszkolaki dowiedziały się, jak wygląda kot, czym się żywi i jak dbać o to zwierzątko domowe. Zuchy wykonały pracę plastyczną – wizerunek kota, a także bawiły się w łapanie myszek poprzez zawody w nawijanie nitki. Dzieci nauczyły się piosenki: „My jesteśmy kotki dwa”. Nie zabrakło zabawy w określanie przestrzenne położenia kota względem krzesła i zaznajomienie się z pojęciami: nad, pod, obok, przed, za. Zainteresowaniem cieszyły się maski kotów i przytulanka kotka. W tym dniu nie zabrakło radosnego „miau”.